Thursday, October 14, 2010

Perasaan Hasad Dengki - PHD

Petang hari penghulu segala hari (Jumaat) benar-benar mengocak damai di hati ini.. Ya Allah, tabahkan hati ku, tabahkan hati suami ku menempuh ujian mu ini..

sesuatu yang cuma sejengkal bakal menjadi hak akhirnya terlepas dari genggaman gara-gara hasad dengki manusia berhati syaitan.. Ya Allah walaupun hati ini benar-benar ingin berlapang dada, kenapa amarah ini terasa mencengkam, selautan kekesalan ini terlalu menyesakkan ruang nafas.. aku lemah Ya-Allah..aku lemah.. air mata ini juga belum dapat membasuh mahupun menyejukkan sejuta rasa yang berbaur ini..bantu aku Ya-Allah.. bantu lah aku untuk merasa Redha.. redha dengan ketentuanMU..

Ya-Allah, andai masih bersisa pahala yang pernah ku kutip untuk menghadapMU..aku pohon Ya-Allah..Kau bukalah hijabMu dan bersaksikan kekuasaan-Mu yang Maha Agung, aku pohon Ya Allah kau berikan lah seburuk-buruk pembalasan kepada manusia-manusia berhati syaitan ini..semoga mereka beroleh keinsafan...

No comments:

Post a Comment