Friday, October 29, 2010

hidup umpama kanvas berwarna

setelah hampir dua minggu penuh tanda tanya.. hari ini terjawab sudah siapa yang diantaranya menjadi pengkhianat..memang mengejutkan dan sejuta rasa begitu ampuh melonjak rasa hiba tiba-tiba.. ntah kemana hilang amarah yg marak bertiup pada minggu-minggu yang lalu..hari ini, amarah itu tiada..yang tertinggal adalah rasa kejutan dan kecewa lantaran seseorang yang dianggap sahabat sanggup menjadi pengkhianat bila nafsu di larut rasa hasad..

sesungguhnya warna-warna hidup ku akhir-akhir ini mmg penuh warna-warni, sesekali dilambung ombak rasa kecewa, namun akhirnya didatangkan petunjuk-petunjuk ke arah kebaikkan..yang mampu membuat bibir tersenyum dan minda mula mencanai mimpi.. alhamdulillah rezeki juga kian bertambah.. mungkin Allah datangkan ujian pada lewat minggu-minggu terdahulu sebagai dugaan dan syukur Ya Allah akhirnya segalanya telah berakhir dengan baik.. dan pengalaman itu mengajar aku lebih dewasa untuk lebih berhati-hati & berwaspada pada mereka yang bernama insan.. mereka mungkin sahabat dan mereka mungkin taulan, namun bukan semuanya boleh diletakkan kepercayaan.. dan bukannya semuanya layak untuk ditempatkan di hati..

dan terima kasih Ya Allah kau datangkan hujan pada ku pada lewat musim-musim yang lalu, kerana itu aku merasa nikmat untuk melihat pelangi pada hari ini... Syukran Ya Allah..Syukran.. ^__^


1 comment:

  1. Puan Semut Api...
    dugaan sentiasa datang dan pergi..setiap kali datang dugaan kita insafi diri kita..dan setiap kali tu juga kita kembali dan bermohon pada-Nya..

    ReplyDelete