Wednesday, August 25, 2010

Ketamakkan hati

lewat hari-hari kebelakangan ini perkara yang satu ini semakin kerap mengasak kotak fikir dan semakin membuahkan kerisauan..perkara yang satu itu juga terbawa-bawa hingga ke alam mimpi..

Ya Allah, bantulah hamba mu ini, seusai akad yang di lafaz menginjak ke usia 4 tahun janganlah ianya diuji dengan sesuatu yang terbeban untuk ditanggung oleh sekeping hati yang masih mentah dan penuh dengan ketamakkan..

jenuh untuk sang akal menyusur mencari dimana benih ketamakkan ini mula bercambah, mungkinkah pada saat-saat nafsu kebendaan yang tak tertunai, atau mungkin kian lelah melewati waktu-waktu penggeseran dek kerana pendapat tidak sehaluan.. atau mungkin rasa cinta yang dipalit dengan setulus rasa hormat kian pudar dimamah hari???

jawapannya cuma satu : hati ni penuh dengan keegoaan untuk memiliki ianya tidak pernah bersyukur dan berterima kasih di atas anugerah yang telahpun diberi :(, detik ini hati mula khilaf mencari seseorang yang lebih sempurna.. dan telunjuk nafsu itu mula mencanai harapan indah untuk disandarkan pada seseorang yang tidak ber-hak..
yang hadir pada waktu yang terlewat..

Ya Allah, berikan aku petunjuk untuk ku perbetulkan kekhilafan ini, Kau lenyapkan dan jauhkan aku dari kenangan-kenangan itu ya-Allah, kejutkan aku dari mimpi yang tak berpenghujung ini, dan berilah kekuatan untuk aku mempertahankan mahligai ini agar tidak bergegar arasyi-Mu ya-Allah.. dan perkenankan lah cinta ini agar ianya kekal menjadi milik insan yang ber-hak..

No comments:

Post a Comment